Wednesday, November 30, 2011

Mari kita mandi hujan

Sekarangkan selalu hujankan..... kiranya time sejuk2 gitu.... kalo duduk kat Kelantan..terasa lai nikmatnya main air banjir...dalam bahasa Kelate..'air boh' .tapi rasanya sekarang kat kampung saya dah tak naik air dah...hehehe...


Macam kat Kampung Geliga nie tak pernah lagi banjir..almaklumlah..tepi pantai.... tapi masa tahun 2009 ada la jugak air bertakung kat rumah yang di kawasan  tanah rendah..sibuk budak2 kampung dok main air..yekkkkk geli tengok.....dok main air T**K.. iyelaaa kan air bertakung sama aras ngan tangki kumbahan...
Ika yang kesejukkan... kurang lemak kot...:D

budak yang banyak lemak.... mandi lama2 pon ok jer...:p

bersempena dengan cuti sekolah jugak..anak-anak saya dapat kelulusan dari papa untuk mandi hujan *papa pun ikut sekali coz nak membasuh motor dan lumut atas lantai..



motor kesayangan papa...
banyak kenangan oo ngan motor nie.... masa bercinta kat polisas dulu...membonceng motor nie ler... tue 12 tahun yang lepas..:)
dulu baju hijau...skrg versi baju merah plok...

* saya rasa tahun nie..paling kerap anak-anak mandi hujan...hampir setiap minggu.... biarkan laa...dulu nasa kecik2 pon kita mengila gak nak mandi hujan..:p

3 comments:

LYAfrina said...

main hujan sesungguh hati..syoknyerrrrr... klo zaman budok dlu blh j..lari main hjan... ni jd mok org doh..xleh wk g2.. huhu...

dgr citer truk gop kt kuala ork??

~izan~ said...

syoknya. antibodi masing2 mesti kuat ni. tp izan rasa mcm xpernah je mandi hujan kecik2 dulu sbb mak tak bagi =(

nak try tua2 ni kang kata buang tebiat plak hehehe..

mujur banjir2 tu dah surut kan..sian la kat mangsa kan...

rATu kEBaYA said...

seronoknya main hujan... gigil2 pun tetap stay lagi kat situ..