Monday, October 17, 2011

Kuala Gandah Lanchang Pahang - tengok gajah jom!!!

Wah... lamanya saya x update blog....bukan lupa....tp sibuk sangat sekarang nie... walaupun  berjawatan Surirumah tp memang memanjang laaa kerja rumahnya....

yang nie nak sambung perihal Bukit Tinggi ari tue...turun jer dari Bukit Tinggi, kami ke Lanchang Pahang. Kat situ ada abah dan Mak Ina dah tunggu... Mereka tue dok kat KL. Hujung minggu tue, abah saya balik laa ke kampung di Lanchang di Kg Bolok.......lagipun dekat jerkan.. 1 jam dah sampai..

isi borang pelawat dulu kat kaunter

sampai jer kat umah abah...letak beg..kami pakat menuju ke Kuala Gandah.. masa tue pukul 1.30 ptg.. aktiviti kat Kuala Gandah mula pukul 2ptg. Kira ngam-ngam kami sampai laa....

ambil sorang satu yer....:p

kat Pusat Perhilitan Kuala Gandah nie ...masuk x payah bayaran cuma kita bagi laa sumbangan wang. Aktiviti kat sini kita boleh bagi makan gajah, tgk gajah mandi dan boleh jugak mandi ngan gajah dan yang paling best  naik gajah...

gajah mandi sambil kencing n wet wet....eeeiiiii...terus x jadi mandi ngan gajah...
tp kan mat saleh mmg ramai laa datang sini......sume pakat mandi ngan gajah.......huhuhu

kami pergi berenam sbb saya bawak adik saya sorang... yang boleh naik gajah 3 org jer utk satu kumpulan..... maka semestinya saya, Ika dan Yaya laa..... papa jaga Kimmy la yer....adik saya pulak dah selalu datang....lain kali boleh naik...

sticker untuk pelawat yang boleh bagi makan gajah

beli kacang untuk gajah pun hanya rm3... murahkan.....air tin pun rm2....kira murahlaaa....
* kamu jangan bandingkan dengan pasaraya...tp bandingkan dengan pusat rekreasi yang lain ok !!!



sama jer kan muka en.Molly n Kimmy


dalam tangan Ika penuh kacang utk gajah....

masukkan kacang dalam lubang hidung gajah ye....


ada sama tak kami berdua??


kacang bukan untuk gajah jer.....papa pun boleh makan jugak lorrr.....


ambil giliran naik gajah....kami org pertama....hehehe



 
geli ooo naik gajah..... masa nie Kimmy nangis tengok kami dok atas gajah....


belalai gajah.....

kami dah sampai....hehehehe

tq papa...sebab sudi datang kesini...

* dulu-dulu masa bujang memang saya selalu datang kesini....tp masa tue hanya tengok gajah jer....x der laa sepopular sekarang.... ingatkan x ada orang datang sini.....tp bila masuk dalam.....ramainya manusia.....hihihi

8 comments:

Salina@IbuAqil said...

bestnya!!! nek gajah!!! ;)

LYAfrina said...

wowww..bestnyerr,,,

brape jam kalo dr kmn... x pnh smpai.. tp bila tgk sini... truja nk pegi... tp xtau la brani k tak nak naik ats gajah tu..hhehe

...sWeeT uMi... said...

syok nye dapat naik gajah...umi lum pernah lg...nak naik pun cam takut kuikuikui....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy teringin nk naik gajah tapi tatot ~ tee hee

Cute MuM said...

tak pernah pergi sini lagi..
tapi kalo nak pergi mesti daddy kata tunggu Dania besar.. huhu..

~izan~ said...

ari tu sekolah fasya buat lawatan ke sini,tp daddynya tak bagi maka tak pergi la..tak bagi sebab dia risau anak dia g jln2 tanpa dia,dok tgh laut mcm2 dia pk huhu..

nnt nk pegi jugak la,tgk n3 ni menarik sgt!

eisyaawie said...

Lya...dalam 2 jam dah ssampai...lalu ikut highway..

izan....mesti laaa bimbang....daddy dok jauh kan....kalo saya pon mmg x bagi laa anak pergi.... nanti ajak daddy datang sini ye...balik ari pon boleh...

~aSHa~ said...

sha pernah gi situ...seronok gak..ramai org gak time tu...tapi masa tu byk dlm pembinaan dan upgred