Thursday, October 20, 2011

rindu suasana kampung - Kg Bolok, Lanchang Pahang

*entri sambung  dari Kuala Gandah...

dok pasang jala nak tangkap ikan

kat sini ada abah saya yang menunggu kami datang... sini kampung halaman mak tiri saya.. abah dah beli tanah kat sini dan memang kira kampung abah saya yang baru laaa..........dah janji nak mai sini....so x perlulah naik KL jumpa abah....hihihi...

.lagipun lama sangat saya tak datang sini.... jalan masuk pun dah x ingat...last saya datang masa tue 2001.....dulu selepas SPM saya kerja di KL selalulaa  ikut abah datang sini.... tolong tanam anak getah, kupas buah kelubi, potong asam gelugor.......kat sini gak pertama kali berjoget kat majlis kahwin ......hehehe

saya : abah...ore tok ingat doh jale masuk umoh atuk..
abah : ado konar... sebeloh kiri tue ado rumoh.....tepat kak yah dok joget lambokkk.....

suasana yang dipenuhi dengan hutan.... I love nature....

seronok tau suasana kat sini.... kalo balik Kok Pasir, Tumpat Kelantan pon x der dah suasana nie...


adik-adik saya memang suka sangat arr dok menyelam dalam nie...


nak terjun nie...

abah ada kolam@ paya ikan air tawar.... Ika n Yaya sibuk nak mandi dalam nie....*masa tue diaorang x tau ade makluk ape kat dalam nie...


wooiii geli weiii.....bawak g jauh-jauh...!!!

bila jer dapat tau.... terus x jadi....eeeee geli weiii ngan lintah.....pertama kali Ika n Yaya tengok lintah...


Ika lari sebab Uda kejar nak bagi lintah.....huhuhu


tengok jer laaa..... awak pompuan mane boleh mandi paya.....


bangun tidur terus datang sini.....budget nak mandi paya laa konon....



* tak puas datang sini.....dah laaa tengahari tue terus balik...ikan pon kami x sempat makan..... sebabnya en.Molly sakit tekak@ ulser mulut...... dia dah x tahan dah...terus ajak balik Kemaman.... pergi klinik...dapat mc 2 hari....hehehe

10 comments:

~izan~ said...

seronoknya... tp tang lintah tu meremang tgk huhu.

dulu izan pernah sekolah kat lanchang.sekolah dato bahaman tu hehe..

~aSHa~ said...

bestnye suasana kampung yg ori mcm ni...
kampung sha kat pahang jugak..tapi takde suasana gini....

eisyaawie said...

sampai sekarang saya takut pegang lintah....hihihi..

eisyaawie said...
This comment has been removed by the author.
ratusiput said...

ratu takde kampung lg sadis kan.tak merasa suasana2 cmni.ade kampung pun dah tak serupa kampung.tp time kene kerumun nyamuk tu trus rase cm nak blk bandar tu jam jugak.ehehe...tp kampung cmni mmg best pun kan.beri ketenangan.uissshhhhhhhhh sape yg berani pegang lintah tu?????

dakcik said...

ish dia pegang gitu jek lintah tue? eeee..takutnyeee..

mekchu said...

adoiii... ini lah suasana yg mekchu selalu termimpi2.. duduk kat atas jambatan, sambil kaki main sepak2 air.. tp lart pacat lintah tu nka cabut dulu.....

eLL said...

adoi, ngeri.....

Cuit Bahaman said...

ni bukan kolam ikan yg jln melalui rumha tuan guru lebai mahmud, dpn masjid bolok...

Cuit Bahaman said...
This comment has been removed by the author.